zondag 10 juli 2022

mini and maxi diagonal box- mark making

 Wie mij regelmatig hier bezoekt, weet al dat ik een zwak heb voor doosjes. Deze 'diagonale' doos is geen ontwerp van mezelf, maar ik vond een modelletje hiervoor op de (Duitse)blog "Stempelfantasie" en in plaats van designer papier gebruikte ik gewoon tekenpapier, uiteraard mét letters.

Those who pay me a regular visit here, know I have a soft spot for boxes.I did not design this diagonal box myself but found inspiration on the (German) blog "Stempelfantasie".Instead of designer paper, I used regular drawing paper (200 gr) and added text with ruling pen and ink.

de mini-versie in zwart/ mini version in black

de dubbel zo groot- maxi-versie

maxi-version (double the size)


little brother and big sister - kleine broer en grote zus

En op Pinterest vond ik een instructiefilmpje om acryl-vellen te maken. Het zijn kribbels gemaakt met acrylverf op een plastiek  die je na het bewerken van een medium kan lostrekken van het plastiek, in stukjes snijden en in een collage verwerken. Na enkele pogingen lukte het, maar ik heb ze nog niet verwerkt in een collage. Dat zal voor een andere keer zijn.


On Pinterest I found a tutorial about making acrylic skins,which I had to try. After some trial and error I got to make it work. I still have to cut them up and use in a collage, though. But that will be for another blogpost....

En toen ik dan toch aan het 'kribbelen' was- de professionele term is 'mark making' - deed ik maar lustig verder op dunne papiertjes; rijstpapier en oude boeken, om ook later nog te kunnen verwerken in collages. Handig als je die liggen hebt,dacht ik zo....

While I was scribbling/mark making, I thought it would be a good idea to do some on collage papers too. Always handy to have these at hand, since I would like to do some collage work soon.





 

Have a great day. Geniet van jullie zondag !

4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, weer mooie doosjes gemaakt. Altijd handig om te hebben, te krijgen of te geven. Die acrylverf techniek ziet er ook leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke doosjes, ik ga zeker eens een kijkje nemen op de blog. En wat een creatieve week - veel toffe dingen gemaakt om mee aan de slag te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel toffe doosjes! En je marks, wow ik zou er weg mee weten :)
    Dankjewel voor de mooie kaart die je me stuurde. Ze staat hier te blinken op de kast!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.