zondag 12 januari 2020

uncial with pointed nib

Na al die feestdagen, begint het leven terug in de plooi te vallen. Back to normal ,dus.
 Zelf ben ik niet zo'n feestvierder, dus heb ik gezellig veel tijd gehad om wat creatief te zijn; deze oefening maakte ik bij voorbeeld voor de kalligrafieles van gisteren; de fijne letters zijn in unciaal met spitse pen. Geen idee wat het andere is, heb maar wat gedaan.


After all these 'festive days', life is slowly getting to normal. Hurray !
I'm not that kind of partygoer, so I had some real 'crea time' for myself in the holidays. Hurray again !
One of the things I did was this exercise. The fine lettering is uncial with pointed nib. The bigger one is something I invented myself.




6 opmerkingen:

  1. Wat bedoel je met geen idee?
    Wat die "slingers" zijn?
    Die van rechts boven naar links onder lopen?
    Dat zijn toch letter slingers? Dat zie ik erin.
    De tekst is weer erg leuk.
    Waar haal je die toch steeds vandaan?
    Heb je nou een watermerk in je foto geplaatst?
    Of is dat op een andere manier gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de letterslingers inderdaad, Daphne. Ik verzamel al teksten sinds mijn 15de (boeken,liedjes, en nu ook internet en FB. En nee het is geen watermerk, maar de webnaam op een transparantje gekopieerd en op/naast het werkje gelegd ! Heel primitief dus ! groetjes, A

      Verwijderen
  2. de letterslingers inderdaad, Daphne. Ik verzamel al teksten sinds mijn 15de (boeken,liedjes, en nu ook internet en FB. En nee het is geen watermerk, maar de webnaam op een transparantje gekopieerd en op/naast het werkje gelegd ! Heel primitief dus ! groetjes, A

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel heel goed gelukt, dat 'zomaar wat gedaan' :)
    De kleine letters zijn ook heel mooi. Zelf vind ik met mijn handen bezig zijn ook wel leuker dan feesten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sehr schön! Ich mag den Kontrast von breit und sehr schmal! LG Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.