zondag 22 december 2019

whirling letters at Christmas


 "Letters dwarrelen als sneeuwvlokjes door de lucht"
"Letters are whirling like snowflakes through the sky"


Maakte eerst met een passer een dubbele cirkel om mijn alfabet in te schrijven met plat penseel en grijze gouache. Dan de rest van de tekst in witte en rode kapitaaltjes en spitse pen . En nog wat 'spetters' toegevoegd.

I drew a double circle first with my compasses to write my alphabet with gouache and flat brush. Then I wrote the white and red small capitals with a pointed pen and finally added some splashes.

text by Bea Veeckman
calligraphy by Annick Blockx

En verder heb ik ook nog - net voor de kerstvakantie- de lino's van vorige keer gedrukt.
Zowel zwart op wit als wit op zwart.
Welke vinden jullie het mooist ?

The 2 linos have been printed in the meantime as well.
Some black on white ones as well as white on black.
Which one do you like most ?

white on black

the other lino print in white on black

always exciting to see what comes from under this press - altijd spannend wat er onder die pers gaat tevoorschijn komen

black on white



MERRY CHRISTMAS everybody !

En nog een paar foto's van mijn cactus op de vensterbank. Het is een kerst-cactus nu weliswaar !

My blooming cactus looks like a real Christmas-cactus now !


8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie letter type maakte je in de cirkel!!
    De keuze van zwart of wit vind ik heel lastig, maar als ik dan echt goed, lang kijk, vind ik de witte letters toch het mooiste overkomen op het zwart, dus dat is mijn keuze.
    Heel erg bedankt voor je kerstkaart, wat heb je dat ook weer kunstig gemaakt (en bedacht)
    De tekst, "warme kerstwensen" en dan ingekleurd met groen tinten.... Prachtig. Ik heb jou kaart heel opvallend opgehangen, dat ik er steeds naar kan kijken.
    Je bent echt een letter/woord kunstenaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really like the white on black. Merry Christmas and a happy New Year to you and yours

    BeantwoordenVerwijderen
  3. white on black would be my vote ... and love how the bud of cactus red echoes the splashes of red in the snowy swirl of letters ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige black and white (en een spatje rood:) post!! Ik vind je creaties altijd bijzonder kunstzinnig en stijlvol.Je lino op wit papier vind ik het mooist, al is het moeilijk kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga ook voor white on black, maar dat wil niet zeggen dat de andere versie niet mooi is, integendeel.
    Mooi ook je dwarrelende letters!
    Fijne Kerstdagen voor je en bedankt voor je mooie kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig drukwerk, ik zou niet kunnen kiezen.
    Jouw schrijfsels zijn altijd heel mooi, indrukwekkend, kunstig, ...
    Tof, die kerst-cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Annick, I so admire your work. The whirling letters of snow are especially touching. Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thank you so much, Dana ! Merry Christmas and a happy 2020 to you too !

      Verwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.