zondag 15 december 2019

If I could catch love / als ik ..

 Ik tekende eerst lijnen met gouache en plat penseel. In de andere richting een stukje uit de tekst. En dan de tekst (van Sukha) toegevoegd met wit stiftje, in eigen handschrift.
I first drew the lines with gouache and a flat brush. Sideways part of the text.(by Sukha). And then I wrote the text in a white fine pen.

Dit is een effect dat je enkel kan krijgen met een trekpen, of zoals hier :een colapen.
This effect can be achieved with a ruling-or colapen. Splash !


Ook heb ik uit de ontwerpen van vorige week een keuze gemaakt.
I also had to make a choice in the designs I showed you last week :

dit is de 'winnaar' - the winner


En na het gutsen, zagen ze er zo uit...:
After gouging, they looked like this:





Now the printing still needs to be done, curious about the result !
En nu nog het printen. Ben benieuwd...

5 opmerkingen:

  1. Kunstig hoor.
    Mooie tekst ook.
    De kleuren en dan daarbij het "streperigge" maken dat de kaart heel mooi wordt.
    Kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar je prints, ik ook😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig is dit, knap gedaan. Nu nog printen, spannend!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een colapen! Ik had er nog nooit van gehoord. Je leert hier altijd iets bij :)
    Mooi effect. En prachtig gutswerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wie wunderbar, ein Lino-Cut aus der Colapen-Schrift! Das ist eine super Idee!
    Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Annick, es war eine große Freude, diese wunderbare Karte oben von dir zu bekommen. Ich bedanke mich 1000 x dafür! I am so sorry, but I did only very few Christmas-Cards for my family...
    Ein gutes, kreatives neues Jahr wünsche ich dir!
    Ganz herzliche Grüße - Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.