zondag 4 augustus 2019

N O P part 5


af en toe ook eens naar boven kijken ! -Look at the sky now and then !

koolmijnwagentje in Marcinelle






mijn cactus groeit in de vorm van een P, speciaal voor mij ! - my cactus has a P-shaped leaf, especially for me !

AND A NEW BLACK-OUT POEM :
en een nieuw stiftgedicht:


In grote lijnen
waren we helemaal
verknipt.
Maar het klopt dat
de band tussen ons
mooi en creatief was.

(AB)


ABORIGINAL ART

 Dit mooie kunstwerk vond ik onlangs op Pinterest en vroeg me af hoe ik dat zou kunnen 'omzetten' in 'iets kalligrafisch'...
I found this beauty on Pinterest the other day and wondered how I could 'translate' it into 'something calligraphic'.
by Tammy Matthews
 En dit is mijn interpretatie ervan. Ik gebruikte dit alfabet (klik) en spaarde de letters uit in het zwarte papier en gebruikte lekker veel stipjes. Ben van plan om er nog een boekje of leporello mee te maken om iemand te feliciteren. Ik liet de ruimte beneden voorlopig nog onbenut om nog een tekst toe te voegen.

And this is my interpretation of it. I used this alphabet ( click) from some time ago for the black letters. the numerous white spots form the background. 
I intend to turn it into a small booklet to congratulate someone, that's why I left the space below blank, so that I can add a short text afterwards.



4 opmerkingen:

  1. Leuk om al je gevonden letters te zien. Je interpretatie van het aboriginalkunstwerk is echt heel tof. Een leuk idee om kalligrafie te maken vanuit een kunstwerk. Toen ik het zag, dacht ik elk puntje te vervangen door een heel klein lettertje, van boven naar beneden. Misschien moet ik het eens proberen... Voor mezelf vond ik het in ieder geval verrassend en verfrissend om te merken hoe wij aan hetzelfde kunstwerk een totaal andere kalligrafische interpretatie zouden geven. Hier word ik blij van!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, thank you for the inspiration ... this is such a wonderful effect and I can see how lines of white stitch on dark cloth could substitute for your white marks ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. that's a great idea, Liz ! Be sure to show the results.I'd love to see !

      Verwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.