zondag 28 juli 2019

found letters part 4 + flower pot

vandaag : de K,L en M:
Today: K,L and M:




K: voordeur - front door in Bekkevoort (Tiensesteenweg)

L:bezoekerscentrum - visitor centre statue van het Vlaams Parlement in Brussel

M: badkamertegel / bathroom tile in taverne in Hasselt



BLACK-OUT POEM:




 Op de achtergrond
hoorde ik
mijn guilty pleasure -
een muzikale taal
die ik bewonder
vanbinnen.

(stiftgedicht Annick Blockx)

FLOWER POT


Toen ik deze 2 plantjes op de vensterbank zag staan in mijn ateljeetje, zag ik in dat er iets moest gebeuren. De potjes waren veel te klein...(Misschien komt daarvan wel de naam 'pot-sierlijk'-ha)
Ik dus op solden-jacht, waar ik 2 lichtblauwe, iets grotere exemplaren vond.

When I saw these 2 plants on my window sill, I knew something had to be done. The pots were too small ....


so I bought these two...nice, but something was missing...right: letters !


Maar toch mankeerde er iets...
Juist, ja ,letters !

Deze keer ging ik aan de slag met sjablonen om wat letters toe te voegen. Aanvankelijk was ik van plan om de letters erop te sjabloneren, maar de sjablonen konden niet vastgemaakt worden en ik zou gegarandeerd gaan 'smossen', dus tekende ik eerst de letters met een sharpie-stift om vervolgens de letters in te kleuren met een soort acryl-verf.

 So I started off with these templates, a felt tip Sharpie and some kind of acrylic paint....


Geen mooie, strakke lettertjes dus, want kunststof laat zich nu eenmaal niet zo goed beschrijven. Nu ja, het moet toch niet perfect zijn.

Because it is a plastic pot, the letters are not so crisp and tidy, but so what. It doesn't need to perfect, right ?

En hier het resultaat; ta-daa !


Hmmm, beter. Toch ?
And here the result...Hmmm,better. Or not ?

4 opmerkingen:

  1. Het is duidelijk, dat jij 'zot van letters' bent. Je ziet ze overal, en weet ze op allerlei manieren toe te passen. Creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel, veel beter!!
    Zo passen de potten echter bij jou.
    En, je zegt het zelf al, handwerk hoeft niet perfect te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wieder schöne Buchstaben hast du entdeckt...und deine Blumen können sich über tolle Töpfe freuen! LG Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel beter, sterker nog...super leuk!! Je gevonden letters zijn weer bijzonder goed gespot, en om je stift gedicht (wat een leuk woord:) moet ik gniffelen, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.