zondag 15 september 2024

"wax cards"

De was-techniek is een oeroude techniek, dus zeker niet door mij uitgevonden.

Ik nam een aantal stukjes uit de prints die ik maakte op boterhampapier, raspte erover met een stukje kaars en dan gestreken tussen twee andere papieren.

Resultaat: het kaarsvet smelt en dringt in je print,waardoor deze transparant wordt. Je kan er dus m.a.w. doorkijken, wat een leuk effect geeft.

This wax technique is an ancient technique, so definitely not invented by me.

I took some pieces from the prints I made on deli paper, grated over them with a piece of candle and then ironed between two other papers.

Result: the candle wax melts and penetrates your print, making it translucent. In other words, you can see through it, which gives a nice effect.





Het is moeilijk om op foto vast te leggen, maar je kan er écht door kijken ! Dus ik nam ook een paar foto's dichterbij met een lamp erachter, maar het lukt gewoon niet goed, vrees ik.

It is difficult to photograph, but you can really look through it! So I tried taking a few close-ups, but that didn't work well either.....



Dus je gaat me op mijn woord moeten geloven...

 Nog een leuke bijkomstigheid misschien is dat ik een geurkaars gebruikte,dus als je de omslag opent, krijg je er nog een fijn geurtje bovenop !

 Another nice touch perhaps is that I used a scented candle,so when you open the envelope, you get a lovely scent on top !

Fijne zondag nog en tot volgende week met opnieuw de gelli prints in de hoofdrol. A

Have a nice Sunday and see you next week with more gelli print ideas ! A


2 opmerkingen:

  1. Ik ga het eens opzoeken op internet, deze techniek, is vast te vinden.
    Het zijn hele mooie CAS kaartjes, de kleuren zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaartjes. Altijd weer nieuw leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.