zondag 7 februari 2021

snippets poetry - knipselpoëzie

 Een paar weken geleden zag ik toevallig op het plaatselijk TVstation ROB, een reportage over het werk van Ann-Eline Van Rompuy. Zij maakt met krantenknipsels prachtige poëzie. Ga zeker eens kijken hoe zij dat doet hier

A couple of weeks ago I saw a coverage on the work of Ann-Eline Van Rompuy on our local tv station ROB. She creates the most amazing texts and poetry with the help of words cut out of newspapers. you can see what she does and how she does it here .

 En aangezien ik nog steeds wat aan't 'rommelen' ben met potloodletters, gebruikte ik een van haar teksten in deze oefening.

Since I'm still fiddling with my pencil lettering, it was nice to  to use one of her texts in this exercise.


www.lettergekletter.be

ik probeerde de letters wat meer 'body' te geven hier- I tried to give the letters some more 'body'

in English it is something like this: We take the scissors and cut this year apart and glue a new start for each other (www.lettergekletter.be)

the original by Ann-Eline Van Rompuy:

www.lettergekletter.be


11 opmerkingen:

  1. Mooie gedaan; heel toffe letters.
    'k Had er nog niet over gehoord en ben eens gaan kijken op haar website -- je kan jouw ontwerp doorsturen voor de expo !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, Lieve, ik heb net mijn tekst gekozen voor de expo. het zal dus iets anders gaan worden.liefs, A

      Verwijderen
  2. Ga je hier nieuwjaarskaarten me maken?? De tekst is daar zó leuk voor.
    Mooi lettertype, wat je geschreven hebt.
    De collage is ook mooi, is die van jou, of is dat het voorbeeld wat je gebruikte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, had ik moeten doen, Daphne ! De collage is van Ann-Eline, dat ik als voorbeeld gebruikte.

      Verwijderen
  3. Mooie letters, en heel goede tekst voor een nieuwjaarskaart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat had ik kunnen doen, he Miche. misschien voor een volgende keer.

      Verwijderen
  4. Diese Zeitungs-Poesie mit Wort-Schnipseln scheint gerade richtig in zu sein, man sieht es überall. Es sieht gut aus, wie du den Text mit deiner Schrift übernommen hast!
    Liebe Grüße - Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een tijdje geleden dat ik nog op je blog gaan kijken ben.
    Mooie werkjes, potloodcursiefjes zijn een 'streling' voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De vorige opmerking was van mij.
    Sorry dat ik mijn naam vergeten was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige gevonden tekst, ben heel benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.