zondag 29 januari 2017

my cat poem in a book



Om nog eens wat lettertjes in te oefenen, schreef ik hier  op 4 stukjes aquarelpapier en groene bister een zelfgemaakt gedicht "hoe zalig" uit over mijn poezen.
En dan is het wel leuk om die blaadjes samen te houden, natuurlijk.
Ik koos hier voor een soort van concertina-binding waarbij één lange strook papier door alle bladen heen wordt gewoven en zo een boekje vormt.

It was time for some letter practice. Here I wrote a self-made poem about my cats on watercolour paper and green walnut ink.
I thought it would be nice to have them bound in some way. I chose for some kind of concertina-binding ; one long strip of paper is woven through the 4 pieces of paper and forms a book.

Eerst effe uittesten hoe dat gaat met een dummy:
A try-out first:






En dan voor 'echt' :
de 4 blaadjes met gleuf om de strook door te weven



bedoeling was om een vellum 'kaftje' te maken met de titel, maar dat had ik beter niet gedaan...Maar ja, nu is 't te laat....


bron / source : 
blog: creatief boekbinden
uit: 'Woven and interlocking bookstructures' Claire Van Vliet
binding: Aunt Sallie's Comment

8 opmerkingen:

  1. Joh, wat super, SUPER leuk is dit zeg!!
    Het is een echt boekje geworden nu, en zo leuk, met de tekeningen erbij.
    Echt iets om trots op te zijn.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Annick. Thank you for your comment. It makes me discover your blog. I like it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwww wat weer een gaaf project, zooo leuk je gedicht, jezelf geschreven letters en dan de mooie binding die ik nog niet ken maar die ik gauw ga opzoeken in mijn grote boek (ben hem nog niet tegen gekomen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder Annick. Knap gedaan! Gr. Syl(via)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi! Een heel mooie binding ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tof eigenhandig gemaakt totaal project; dikke duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Bindung habe ich ja heute erst bei dir entdeckt - wunderschön!! Aber die beschriebenen Seiten erst!! Soooo schön!!!!!!!!!!!!!! Ein Schatz!
    Liebe Grüße
    Moni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gedaan en de tekst zo herkenbaar 🤗

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.