zondag 15 januari 2017

envelopes

Je kent het wel: stukken geschenkpapier die nét te klein zijn om iets in te pakken, hopen oefenbladen in een kast of onafgewerkte achtergronden ergens in een schuif.
Je kan ze weggooien.....OF





 je kan er omslagen mee maken ! Véél omslagen ......

En dat kan op verschillende manieren: met de score-pal of met dit soort van malletjes.
Met deze 'econvelope desiger'-mallen,die ik ooit eens op het hobbysalon kocht ,(http://www.futomail.co.uk/) kan je eigenlijk met  vrij kleine restjes papier enveloppen maken; voor een gewoon formaat : 20 op 25 cm en voor een lang formaat : een A4-blad .

I just had to do something with all the remains of the (Christmas)wrapping paper, old posters, unfinished background paper,etc ,so I decided to make envelopes, lots of envelopes. With these templates it goes really quick and easy.( http://www.futomail.co.uk/)


Met een potlood de 4 hoekjes aanduiden, vouwen, plooien, lijmen en klaar !
Enkele voorbeelden.

Some examples: 

 
van oude werkjes


achtergronden - backgrounds

geschenkpapier - wrapping paper


restje aquarelpapier - waterpaper leftover


achtergrond Amerikaans formaat

oude Beatles-poster !

-oude encyclopedie- book pages





Of waarom niet een oude kalender met mooie (natuur) foto's?  Alles kan.

 Voor de mini-envelopjes maakte ik een eigen kartonnen malletje van 10 op 9.5 en gebruikte ik gewoon effen (teken)papier. Ik plak ze al wel eens in de binnenkant van een kaart om geld in te stoppen. dan kan het er niet uit vallen.
Ik kan alvast effe verder nu !

For these mini-envelopes I made my own cardboard template . I sometimes use them on the inside of my cards to put money in as a gift, so that the money can't fall out.


NIEUW OP DEZE BLOG:
NEW ON THIS BLOG FROM NOW ON

Voor wie wil, kan voortaan ook via e-mail (feedburner) op de hoogte worden gehouden van nieuwe posts ; gewoon rechts bovenaan (bij follow by email) je e-mail adres ingeven. Je krijgt dan een mail toegestuurd die je moet bevestigen. Nadien kan je dus alle blogposts via mail bekijken. Een reactie plaatsen is wel niet mogelijk via mail. Daarvoor moet je nog steeds naar de blog zélf.


It's possible to get these blogposts via mail too from now on. Just give in your e-mail address next to follow by email. Confirm the link in the mail you'll get and that's it. Typing a comment is not possible via mail, though. Therefore you still have to visit the blog itself.

Annick

8 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee toch weer.
    Ik heb zooooooveel papiertjes liggen waar ik eigenlijk niks meer mee kan, ik ga ze er gewoon eens bijpakken, kijken of ik er enveloppen van kan maken.
    Ik ben op dit moment erg van het "kaarten maken", dus enveloppen heb ik ook veel nodig.
    Dank voor je idee (en uitleg en maten), ik kan hier wel iets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie collectie! Leuk om zoiets in je brievenbus te vinden.

      Verwijderen
  2. Ja, tof hé, eigen enveloppen maken. Ik doe het ook geregeld.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik maak ook wel eens enveloppen van bv tijdschriftpapier maar ik vind jouw serie echt geweldig, heel inspirerend! Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze mallen zijn inderdaad super handig en jouw voorbeelden TOF

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook aan de slag gegaan, toch iets dat goed lukt.Fijn om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Econvelope Designer mallen/sjablonen waar over geschreven wordt zijn verkrijgbaar door een mailtje naar de link op de website www.futomail.com te sturen.

    Futo Marketing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de link ! Heb het bij in het bericht gezet ! Annick

      Verwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.