woensdag 9 november 2016

3 D letters

In een donker hoekje van de werkruimte bij ons in huis ,hangt dit oranje kastje.

An orange cupboard in a dark corner of the work/studyroom of our house.


Om het wat op te fleuren, heb ik in het verleden al geprobeerd er plantjes te zetten.
Ze gingen allemaal dood ! Gewone plantjes, vetplantjes, cactussen....in kleine potjes, in grotere potjes. Allemaal stierven ze een trage, donkere dood....

I wanted to decorate it, so I've tried putting plants on top. They all died !
So it was time for another approach: LETTERS !


Tijd voor een andere aanpak dan maar: LETTERS !


Voor deze letter tekende ik uit stevig dozenkarton 2 stukken "A" waartussen ik halve stukjes WC-rol kleefde voor de dimensie. De open ruimtes tussenin vulde ik op met verfrommeld krantenpapier (papier maché -methode) en ook de buitenkant deed ik met laagjes.
Goed laten drogen. Verven met gesso, dan met verschillende kleurtjes acrylverf en een laagje vernis er over heen.

Nadien maakte ik ook de K (eerste letter van de naam van mijn naam) en sindsdien staan we daar met z'n tweetjes: A én K.
 

For a letter like ths, you need 2 pieces of strong cardboard, on which you draw the letter you'd like to have. Cut the letters out and glue pieces of toilet roll of equal length in between. Fill the 'empty holes' with papier maché paper. When dry, use the same papier maché (layer) technique for the outside as well. When dry again, paint with gesso first, then with acrylic paint.
Advantages: they don't die and they don't need watering !


Deze kunnen niet doodgaan en je moet ze géén water geven. Gewoon af en toe'ns afstoffen....
Probleem opgelost !

Annick

1 opmerking:

  1. Leuk idee! Haha, handig dat je ze geen water hoeft te geven...
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.