zondag 12 maart 2023

positive meets negative 1

 De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met de witruimtes die gecreëerd worden in en tussen de letters (de lege ruimte of negatieve ruimte), en niet met de letters an sich (of positieve ruimte). Dat levert soms best wel mooie resultaten op.

Een voorbeeldje hiervan is een ingeklapte kaart, waarvan ik deze video maakte:

Lately I've been occupying myself a lot with negative versus positive spaces. In 2019 I took a summer course with Marina Soria in which she taught us to pay more attention to the space in and between the letters and not so much to the letters themselves. And sometimes the results can be quite nice...


Je zal de volgende weken wel meer van deze werkjes zien voorbijkomen want ze zijn erg verslavend...

I hope you don't mind seeing more of these in the next couple of weeks, since working like this can be quite addicitve....

 

Enjoy your Sunday !

Geniet nog van jullie zondag ! Annick

8 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Annick , ik volg je al geruime tijd op je blog ,maar vroeger kreeg ik wekelijks een mailtje van je van hetgeen je gemaakt had. Kan het zijn dat dit nu niet meer het geval is . ? Bedankt alvast voor je antwoordje . Ik mis het wel . Nu denk ik er niet wekeljks aan om je blog te bezoeken , dat was als het ware een geheugensteuntje , snap je . vriendelijke groet Portier Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dit te horen, Martine ! En ja, blogger is daar verantwoordelijk voor, vrees ik. Blogger heeft nl iets aan zijn instellingen veranderd, waar ik weinig aan kan veranderen, waarvoor mijn excuses. Maar je blijft welkom op de blog ,waar ik elke zondag morgen iets op post. Nu er nog aan denken ! (post-it ?...) groetjes, Annick

      Verwijderen
  2. Deze oefeningen zijn heel mooi, de kleuren schakeringen komen goed uit. Je ziet dat je er al lang mee bezig bent. Je hebt het 100% in de hand. Super groetjes Miche

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank, Miche ! Fijne zondag nog ! Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Danke für das Video, es ist eine sehr schöne Inspiration!
    Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annick.
    Héél erg bedankt voor de verjaardag kaart die je mij toe gestuurd hebt.
    Ik ben er zo blij mee, jouw kaart valt echt ip tussen de rest, wat heb je toch een mooie aparte stijl.
    Dank je wel, ik ga er nog lang van genieten, want ik laat ze voorlopig nog in mijn kamer hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. graag gedaan, Daphne, geniet er nog maar even van dan ! Hopelijk had je een fijne dag ! Annick

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.