zondag 6 november 2022

interlocking double accordion "courage"

 

De instructies voor deze leporello vond ik op de blog van Alisa Golden :Making handmade books"

I found the instructions for this accordion book on Alisa Golden's blog: "Making handmade books"

Het begint met het snijden van 2 lange stroken, die je al dan niet beschildert/beschrijft,...Ik beschilderde eentje en liet de tweede blanco.

It starts with cutting 2 long strips of paper, you can paint/write on first (or not). I painted one and left the second one blank.


Dan volgde ik de instructies om te vouwen en te knippen en door elkaar te 'weven' en dan ziet de binnenkant er ZO uit: 

Next, I followed her instructions and folded,cut and wove the 2 strips together. The inside then looked like THIS:

 








Leuk om te doen en niet moeilijk. Nadien schreef ik er ook nog een tekst bij...

Fun to do and not hard. I later added some text as well....




 


Fijne zondag iedereen ! Fijn dat je kwam kijken !

Enjoy your Sunday ! Thanks for visiting ! Annick

4 opmerkingen:

  1. Oh, your composition of blank and marked pages inspires me to work through some of Alisa Golden's book forms ... and having recently read about "seeded notebooks" at Handstories (https://handstories.typepad.com/blog/2022/10/my-entry-6.html), I'm thinking that the two ideas might play well together

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.