zondag 12 juni 2022

ink paintings

Iedereen heeft ze waarschijnlijk wel staan, die inktpotjes, maar je kan er zo veel meer mee doen dan gewoon schrijven !

Everyone has them at home; ink bottles, but there is so much more you can do with them than just write. Creating beautiful backgrounds, for instance !

Op de jaardag van Scriptores in maart jl volgde ik deze korte workshop o.l.v. Myriam Lievens en sindsdien ben ik er vaak mee aan de slag gegaan.

Eerst maakte ik een heel aantal staalkaarten van verschillende inkten op verschillende soorten (aquarel) papier. Hoe reageert de inkt op water, op zout, op andere inkt ? Vloeit de inkt uit of net niet,enz ?

I first made these sample cards to see howvarious inks work on different kinds of watercolour papers.. How do the inks react to water, salt, other inks.etc... Does the ink start to bleed or not ?...




Dan nam ik een groot blad papier en probeerde heel wat van deze technieken opnieuw uit met de inkten die het 'goed' deden op de staalkaarten.

Daaruit sneed ik dan stukjes, vierkant, rechthoekig en rond, om nadien te verwerken op kaarten:

Then I took a big piece of paper to re-try some of these techniques and cut out pieces of these experiments, in all different shapes:




Hoe ik ze verwerkte op kaarten, laat ik jullie volgende week zien, op mijn verjaardag ! Fijne zondag ! A

Next week -on my birthday!- I'll show you how I used them on cards. Have a nice Sunday !! A

3 opmerkingen:

  1. We kijken er alvast naar uit, de geknipte stukjes zijn al mooi. Benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really interesting and lovely marks - full of interest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel héél nieuwsgierig naar volgende week.
    Jij bent altijd erg creatief, ik kan niet wachten om te zien wat je met deze leuke stukjes papier gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.