zondag 21 november 2021

Kallizine 6

 de drie sleutelwoorden van de november-opdracht waren :

the three key words for November's issue were:


1) kontrast of tegenstelling  - contrast

2) letterdans  - letter dance

3) paars en geel   - purple and yellow


Paars en geel vind ik niet zo mooi samen, dus wilde ik eens testen wat het zou geven als ik ze zou mengen....

I don't really like the combination of purple and yellow , but what if I tried to mix them ?

een soort van oranje-oker  / a kind of orange-ochre

Met deze kleur schreef ik met de trekpen een paar grote letters van 4 cm hoog (B-U-C-H-S-T-A-B-E-N-T-A-N-Z). Het duitse woord voor letterdans.

I used this new gouache paint and a ruly pen to draw a few letters (4 cm ), the German word for letter dance.

En dan voegde ik ook kontrast toe door kleinere letters toe te voegen (1.5 mm) en een paar alfabetstempels

I created contrast by adding smaller letters (1.5 mm) and a few (parts) of alfabet stamps.




Hier is een kort filmpje - and a short video to end with.

Have a nice Sunday !!!



4 opmerkingen:

  1. De kallizine is supergoed gelukt. Persoonlijk vind ik de kleur mooi geworden. Op zwart papier geeft het zeker een contrast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, Miche. Deze vind ik ook geslaagd, een van de betere zelfs..

      Verwijderen
  2. Hoe noemen ze dat ook alweer, "tegenkleuren", paars en geel staan tegenover elkaar in de kleuren waaier.
    Wat een gave kleur kreeg jij zeg, het lijkt wel fluorescerend op dat zwart.
    Het is een mooi project geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. you've got me wanting to mix some purple and yellow together ... quite a nice color and it fairly glows on the black

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.