zondag 27 juni 2021

summer solstice

 Vorige maandag , 21 juni, was het zomerzonnewende, midzomer oftewel de langste dag van het jaar.

Last Monday was summer solstice and Helen hiebert organised a zoom workshop to make an accordeon book with this theme, so I participated.

Helen Hiebert vond dat reden genoeg om een live zoom workshop hieromtrent te organiseren. Dit was al 2 weken geleden, maar ik post de foto's nu pas. Die was gratis, dus ik dacht: waarom niet ?

illustraties op pdf die we op voorhand kregen- the templates she sent us beforehand to cut out.

We werkten op formaat van 3 op 12 inches, dus bijna 60 cm lang. je kon hiervoor DP gebruiken, maar ik maakte mijn papierstrook zelf en beschreef ze eerst met tekst. Toepasselijk koos ik voor de liedjestekst van 1 van mijn favoriete bands, Ping Floyd. Deze tekst heet "Eclipse" en vind je op de cd "dark side of the moon" - kwestie van in het thema te blijven ....De tekst schreef ik er drie keer op.

Size: 3-12", for which most used DP, but I chose to 'illustrate' my paper myself and wrote (3 times) the lyrics of Eclipse by Pink Floyd (on the album Dark side of the moon). how appropriate !

bezig met het schrijven van de eerste regel
- writing the first line here.


een paar uur later ... - a couple of hours later







template forms cut out and paper folded - hier zijn de vormen reeds uitgesneden en het boekje geplooid








achterkant met uitgesneden vormen, waarop ik de uitgesneden stukken opnieuw vastlijmde. Slimmeke ! - back side on which I re-used the cut out shapes.Silly me !

Daarom zijn de vormen moeilijker herkenbaar op het eindresultaat en ziet er anders uit.
That's why the folded end result is not really what it should have been...

Nu ja, al doende leert men, zeker ?....
You know what they say about exercise and master, do you .... Better next time ?


bron: accordeon solstice book by Helen Hiebert

Behalve voor Helen Hiebert, heb ik ook bewondering voor een andere creatieve dame, nl Jane Davies. Ik hou erg van haar organische vormen die ze gebruikt in haar collages.
Zij maakt meestal gebruik van veel kleurtjes, maar ik hield het sober hier in voornamelijk grijze en zwarte tinten.




Ook weer niet echt wat ik ervan verwachtte , maar ik toon het toch. Bekijk het maar als deel van het leerproces....
Again not exactly what I had expected, but I'm showing it anyway because it's part of my learning process....

9 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de vorm niet goed zichtbaar is omdat het papier beschreven is, misschien was alleen wat kleur genoeg geweest...... maar ik weet het niet hoor.
    Soms vind je het tegenvallen, of krijg je pas een idee hoe het mooier was geweest als je het klaar hebt.
    Ik heb dat met aparte modellen van kaarten, die maak ik sinds eerst als probeersel, dan weet ik waar de "knelpunten" zitten.
    Toch vind ik het een mooi idee en leuk dat je het hier laat zien, want je bent er wel druk mee geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, inderdaad; ik had misschien beter effen papier genomen voor meer contrast

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap ! De tekst is mooi geschreven. Indien je het boekje open laat staan, is het "probleem" (dat er niet echt eentje is) opgelost !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer dat je ook je “misbaksels” toont, die even zo goed kunnen smaken en een leer zijn voor een volgend werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is op deze blog een beetje "het leven zoals het is", met ups and downs, dus waarom zou je dat verbergen ? En inderdaad, je leert er heel veel van !

      Verwijderen
  5. how much there is to learn in the doing ... and how much your sharing that is appreciated

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Das sieht sehr toll aus! LG Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.