zondag 16 juni 2019

red and black

2 zuster-kaartjes - 2 sister cards




In de paasvakantie ging ik bij een vriendin zeefdrukken. Prachtige techniek ook !
In the Easter holidays I visited a friend, who screenprints. Lovely technique !



op papier nog - still on paper
op hout hier, in mijn zitkamer - mounted on a woodblock, hanging in my living room
detail





Ik heb (voorlopig) geen letters toegevoegd - kan later ook nog- omdat ik het al mooi op zich vond.

 I haven't added any lettering yet on the red one. Maybe later...

Deze tekst stond nog op haar zeef en daar kreeg ik ook nog een afdrukje van mee naar huis. Leuk, toch ?

She had this text still on her screen siff, so we made a print of it too. Nice mix of calligraphy and screen printing,isn't it ?





en deze kan ook nog bij het rood-zwart thema van vandaag:



7 opmerkingen:

  1. Leuk, deze zwart-rode reeks. Je kaarten zijn heel mooi en dat laatste werkje vind ik echt fantastisch. Waarmee heb je dat rood gemaakt? Grappig ook om te lezen dat je met zeefdruk bezig bent. Ik ben in het voorjaar ook eens gaan zeefdrukken en ben net begonnen met mijn afdrukjes combineren met letters...
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer mooie kaarten het papier is ook fantastisch bedrukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Buurmeisje
    Wat een mooie werkjes weeral allemaal... en ja inderdaad die zeefdruk is erg mooi en grafisch zo al mooi...maar met uw letterkes erbij kan dat alleen nog maar mooier worden!
    lieve lettergroetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonder tekst is het zeker goed genoeg.
    Wat een mooie creaties weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Das Schwarz-Rote Papier gefällt mir am besten - das sieht auch ohne Kalligrafie super schön aus! Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie kaartjes en de zeefdrukken zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.