woensdag 30 januari 2019

rice paper collage



Met een rubberen zeefdrukrol, blockpaint verf en dit chinees rijstpapier heb ik me wat geamuseerd om nog wat monoprints te drukken.

With my rubber brayer and blockpaint  I had some fun, colouring and printing this Chinese rice paper


Ook maakte ik er enkele met acrylinkt en pigment. Een beetje van alles wat dus.
And I also made a few with acryl ink and pigments. A bit of everything really.






Veel rommel maken dus, maar na een uurtje of 2 -3 was dit het resultaat:

In other words; a lot of mess-making, and this was the result, after 2-3 hours or so...

véél prints in verschillende kleuren om uit te kiezen. Ik ging voor pruisisch blauw en taupe.- A lot of prints in different colours, especially taupe and Prussian blue


Terwijl deze droogden, kon ik aan de slag met mijn tekst, om een idee te hebben waar de tekst ongeveer moest komen op het mdf-paneel.
While these papers were drying, I could write my text and centre it, to have an idea where exactly on the mdf-panel it had to be positioned.










 Hier maak ik een 'droge collage', d.w.z.: dat ik de mooiste stukjes papier uitzoek, scheur en op het mdf-paneel leg zoals ze nadien moeten opgeplakt worden. Goed opletten ook dat ik nog weet welke stukken onder of boven de andere moeten opgeplakt worden.

Here I'm making a 'dry collage'. I'm picking out the best pieces of paper, tearing them and positioning them on the wooden panel, in the same way as they will be glued down later..


droge collage is klaar om opgeplakt (en beschreven) te worden. 'dry collage' ready to start gluing.


overschotjes, die zeker nog voor iets van pas kunnen komen - leftovers, ready to be used in another project

Deel 2 laat ik jullie zondag zien !

I'll show you part 2 on Sunday. Bye!

4 opmerkingen:

  1. Wat ziet er dat allemaal ingewikkeld uit! Leuk, zo’n reeks foto’s met ‘the making of’....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent goed bezig geweest! Dit gaat volgens mij heel mooi worden. Benieuwd dus naar deel 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat loopt weer goed af, ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.