zondag 24 maart 2019

Music is life

Je hebt zo van die dagen..Het zit wel in je hoofd, maar je krijgt het niet deftig op papier. Kennen jullie waarschijnlijk ook wel ?

On some days, it doesn't seem to work out  ..You have the image clearly in your head, but as soon as you want to get it properly on paper...

Een tijdje geleden vond ik bij de kunsthandel een mooie kleur van papier; geen groen, geen blauw, geen grijs, maar een mix. Heet dat niet petroleum-kleur of zo ? 2 + 1 gratis, dus meenemen, die handel. Het lag nu al een tijdje naar me te 'lonken', dus ging ik maar eens aan de slag ermee...

A while ago I found this gorgeous paper at the art shop, no green, no blue, no grey, but some kind of mix, I think they call it 'petrol' ? So, now I wanted to really do something with it.

 Na drie keer opnieuw proberen, waste ik alles weer af en schreef deze tekst van Panta Rhei:
After three efforts, I washed everything off and wrote this text by Panta Rhei:





Maar echt tevreden was ik niet...dus probeerde ik iets met rijstpapier wat ik nog liggen had en werkte met plat penseel op aquarelpapier.

I wasn't really happy with the result, I must say. So, I tried something with ricepaper from my stock and wrote the word 'music' with a flat brush in italics on watercolour paper.


deze vond ik beter - I liked this one better


"Music is life, that's why our hearts have beats."














Totdat ik weer een fout maakte: bij het woord 'have' bleef mijn (spitse) pen in het papier haken. Ik probeerde het nog wat 'op te lappen', maar....

Until I made another mistake: My pointed pen got stuck in the fine ricepaper for the word 'have'.. I tried to fix it, but to no avail...

Argh ! Ik was vergeten om het papier eerst te fixeren voordat ik het ging beschrijven. Niet geleerd uit vroegere fouten duidelijk. En wat ik me ook vaak afvraag: waarom gebeurt dit steeds op het einde van een werk, bij het laatste of hier; voorlaatste woord ?

I had forgotten to spray the paper before lettering it. I obviously haven't learned from my mistakes.. And another thing I often ask myself: Why does this always happen at the end of a piece, often even with the last or here: second but last word ?

Maar gelukkig vond ik een oplossing !:
But luckily I found an elegant solution !


En zo eindigde de dag toch nog goed !
All's well that ends well ...


9 opmerkingen:

  1. Oh, wat zonde van je werk!!
    Ik moest het wel inzoemen om te zien wat je bedoelde, maar snap dat je het wilde verhelpen.....
    Zoiets gebeurt inderdaad altijd op het laatste, komt denk ik dat je dan enthousiast wordt en niet meer geconcentreerd aan het werk bent.
    Ik heb dat wel eens met inktvlekken van mijn vingers.
    Je oplossing is héél goed bedacht, ik vind het een mooie kaart (Of creatie)
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou denken dat je het zo bedacht hebt, weer mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je fouten kunnen ombuigen naar iets moois, dat is pas creatief! Echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foutje of niet, ik vind het prachtig wat je hier laat zien en de tekst is echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat Anneke hierboven zegt, wilde ik ook tikken! :-)
    En ik vind het goed opgelost, sterker nog: ik vind het mooier geworden, want het contrast is gaver. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw ‘fout’ levert een prachtige kaart op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your calligraphy...beautiful.
    :) Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tolle Ergebnisse! Wie gut ich das kenne, man schreibt und erst zum Schluß merkt man den Fehler. Passiert mir so oft.
    VG Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, gut hast du das Blatt gerettet! Womit besprühst du dein Papier vorm Schreiben?
    Die Petrolfarbe deines neuen Papiers gefällt mir sehr, ein sehr aparter Farbton!
    Grüße zum Sonntag - Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.