woensdag 1 maart 2017

circle book in black and white




Een hele poos geleden vond ik op Pinterest eens een tutorial om een "cirkelboek" te maken. De pagina's waren beplakt met prenten en teksten uit een tijdschrift; een beetje collage-achtig en veel te druk naar mijn smaak. Maar het principe en de techniek vond ik wel mooi, dus ik probeerde het uit.

A while ago I found a tutorial on a circle book on Pinterest. The pages were covered with magazine pictures and texts like a collage. A bit too "much" in my opinion, but I liked the technique, so I wanted to try something like it, but then with writing and texture.
This is what I did first :

Eerst maakte ik zoiets:




Nadien nog wat textuur erbij geschreven in de hoekjes en na wat vouwen en plakken ontstond dit boekje:




I added some texture in the corners and folded and glued my pages till I got this book.


Maar toen ontdekte ik dat je't ook anders kan plooien (rug tegen rug) en op tafel zetten en dan krijg je dit (ook niet slecht) :

It's also possible to fold it like this:




Niet zo héél moeilijk om te maken uiteindelijk, wél behoorlijk arbeidsintensief, zoals wel vaker...

closed book with covers

Zo is het boekje helemaal dicht. Zal wél nog een buitenformaat-omslag moeten maken. Maar dat is voor een andere keer....




8 opmerkingen:

  1. Wat apart! Echt heel erg mooi en je hebt ook een mooie vlakverdeling gemaakt met je mooie letters. Gr. Syl(via)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw! Ik kan hier maar één ding over zeggen: prachtig!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi boek; echt knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi jouw zwart/witte versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een kei in speciale projectjes! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very beautiful writing contrast ! Beautiful and clever folding...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.