woensdag 29 maart 2017

busy days



 Alsof het nog niet druk genoeg is, ben ik ook vorige week gestart met een 4-delige cursus 'handlettering', dé trend van tegenwoordig.
Op deze oefenbladen -gemaakt tijdens de les- zie je oefeningen op de op-en neerwaartse beweging en druk of geen druk aanbrengen. Voorlopig nog in potlood ,maar volgende keer in pen.

Examples from the handlettering workshop I started last week. Different strokes and pressure (release). These are in pencil still, but next time they will be in pen.







ander 'werk in uitvoering': stuk van een tekst dat ik op ware grootte aan het uitschrijven ben. De tekst moet op een muur komen te staan. Wordt nog een uitdaging !
Druk-druk-druk....

Another "work in progress": Piece of text I'm writing. In a couple of weeks I'm going to write the whole text on a wall. A challenge !Busy times ahead !

5 opmerkingen:

  1. Gaaf, een cursus handlettering! Ik heb weleens een workshop gedaan, Echt wel leuk om te doen, maar ook een hele uitdaging. Ik ben nooit zo tevreden met mijn eigen maaksels, daarom doe ik het eigenlijk nauwelijks. Bij jou wordt dat vast een ander verhaal. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jij doet met je teksten is ook handlettering toch?!
    Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd, maar, net als Ellen, ik ben nooit zo tevreden met mijn eigen handschrift......denk dat dat iets is wat ik gewoon niet zo leuk vind om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt leuk, die cursus. Je zal er met je kalligrafieachtergrond zeker mooie resultaten mee halen. En waw, kalligrafie op een muur, dat vind ik altijd weer prachtig - maar inderdaad, zeker een uitdaging, het lijkt me erg moeilijk. Ik ben er wél van overtuigd dat jij dat tot een goed einde zal brengen.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja dat wil ik ook nog wel eens leren maar ik heb het veel te druk-druk-druk :) Mooie letters!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.