zondag 3 februari 2019

finished rice paper collage


Met deze droge collage eindigde ik mijn vorige blogpost op woensdag.
Om makkelijk te kunnen werken, klop ik altijd 4 nageltjes in de achterkant, zodat ik een soort van 'tafeltje' heb om op te werken.


 I ended my last blogpost with this dry collage.




met een tapeje erop om geen krassen te maken- trying to avoid to make scratches

Ondertussen kookte ik ook nog  de lijm ...


I then started cooking the glue ...



de lijm is net klaar, hij dampt zelfs nog - cooked glue that is still hot
mooi in een glazen potje tot het wat is afgekoeld - put it in a jar and left to cool
en plakte alles zorgvuldig en zéér langzaam op het paneel :
 and glued everything carefully and slowly onto the panel:


natte collage- wet collage


Na 2 uurtjes was alles klaar om te laten drogen (2 dagen).
After an hour or 2 everything is ready and I've left it to dry  for a couple of days.




Na een dag of twee kon ik dan (na een hechtingslaag) de tekst erop gaan schrijven...
After two days I could (finally !) begin with the calligraphy ....

En dit is het eindresultaat:
And here the result :



21.5 - 50 cm




6 opmerkingen:

  1. Hier hou ik nou zo van!!
    Ga er eens over nadenken om he werk te verkopen, prachtig vind ik het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is weer prachtig gelukt. Ik zou al bang zijn om er op te schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt prachtig! Ik zit er met open mond naar te kijken.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, das sieht sehr gut aus! Die Arbeit hat sich gelohnt!
    (... wenn du bei meinem Violett-Aquarell auf Insta bis auf Bild 3 gehst, siehst du meine letzte Flatbrush-Alpha-Übung....)
    Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om het hele proces in beeld te zien. Het eindresultaat is echt supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.