zondag 20 januari 2019

mathematical inspiration

Ik had het vorige keer al over inspiratie.
Wel, misschien zou je je ook kunnen laten inspireren door wiskunde, meer bepaald door wiskundige figuren, zoals vierkanten, cirkels of spiralen..
Een tekst hoeft toch niet altijd mooi op een lijntje worden geschreven ?

Dit werkje inspireerde ik op de cirkel:

I talked to you about inspiration last week.
Well, maybe it would be a good idea to let yourself be inspired by mathematics, to be precise: by geometrical forms, like squares, circles, spirals,...
Letters don't have to be written on a straight line, do they ?

This work is inspired by a circle:




witte en bruine gouache en plat penseel - flat brush and gouache






What is your main source of inspiration ?

Waar laten jullie je meestal door inspireren ?

4 opmerkingen:

  1. Gaaf!
    Mijn inspiratie haal ik vooral uit mijn mede bloggers en het internet.
    Ik werk ook graag met sketches, fie helpen mij meestal goed op weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleurencombinaties vind ik soms in etalages van winkels. Dan neem ik een foto om het niet te vergeten :)
    Goed idee om je te laten inspireren door een cirkel. Al lijkt het me heel moeilijk om in cirkelvorm te schrijven.
    Die strook tekst die een beetje glinstert vind ik ook wel heel mooi. Prachtig werk Annick!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. love your lettering...so wonderful.
    xx Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boah, Annick, ich LIEBE es! Zuerst dachte ich, dass die Struktur des kupferfarbenen Streifens von dem rauen Untergrund käme, aber das sind ja Buchstaben!!! :)
    Ich kann es eigentlich nicht benennen, Inspiration kann ja von überall herkommen und egal von wo, die Idee kann immer auf sehr viele Materialien/Techniken "übersetzt" werden.
    Liebe Grüße aus der Versenkung
    Moni

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.