woensdag 16 januari 2019

inspiration

Je kan soms op de gekste plaatsen inspiratie vinden. Bij mij gebeurde het een aantal maanden geleden in de wachtkamer bij de dokter. Ik keek eens goed rond (wat moet je daar anders ?) en zag een fijn, simpel gestileerd bloemetje in zijn behangpapier.
Tekende het ongeveer over in mijn notaboekje en vond vorige week het patroon terug.

Sometimes you can find inspiration in the craziest places: in a doctor's waiting room, for example !
A few months ago I was at the doctor's, looked around  (what else can you do there ?) and saw a cute, fine, little flower in his wall paper.
Copied it more or less in my notebook, where I found it back last week...


Ik tekende er een aantal met potlood op wit papier en 2 met wit potlood op zwart papier.
Soms kan het leven simpel zijn....of toch niet ?
Omdat ik nu toch nog 'in de rouwkaartjes zat', dacht ik dat het hiervoor ook kan gebruikt worden. Of  ook voor een beterschapskaart misschien ?
Ik vond het bloemetje niet mis en dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om er ook een stempel van te maken , zodat ik het bloempje ook zou kunnen gebruiken in andere kleurtjes en voor andere gelegenheden.

I made a few patterns in black and white.
Sometimes life can be simple, or not ?
Because I made some sympathy cards last week, I thought that these could also be sympathy cards. Or maybe a get better card ?

I quite liked the little flower and wanted to make a stamp out of it, so that I would also be able to use it in other colours and for other occasions.


De afdruk vond ik echter niet zo mooi, de lijnen waren te dik.. Misschien lag het aan het stempelrubber: ik had vroeger altijd zo'n rose  maar weet niet meer van welk merk dat was. Dit rubber is blauw en van een ander (minder goed) merk.

I didn't like the print, though: the lines were too 'thick' , maybe because I used stampingrubber from another brand. (I can't find the pink one I 've always used)

Dan maar geprobeerd om het patroon in (ook blauw) foam te kerven met een embossingpen :

So then I tried (also blue) foam and carved it with an embossing pen :


maar de lijnen zijn nog steeds te dik....
I didn't like this one either: again too thick....

Dan dezelfde lijnen getrokken met een naald, maar nog te dik. Dus toch niet zo simpel !
But indeed, life is NOT always simple, so I tried again, this time with a needle. Still too thick...


En dan de laatste poging: met een dunnere naald héél voorzichtig gekrast:
And my last go at it, here I used a smaller,finer needle and gently scratched the lines of the flower into the foam..

en nu zijn de lijnen inderdaad dunner...



 derde vierde keer goede keer ? Dat oordeel laat ik aan jullie over...
Dit zijn in elk geval de kaartjes die ik er nog mee maakte, voorlopig nog zonder tekst :

I'll let you be the judge, but these are the cards I made (without text for the time being)


ja, potlood op een foto krijgen blijft moeilijk...- Yes, to get a good picture of a pencil drawing remains difficult !












8 opmerkingen:

  1. Wat een doorzettingsvermogen heb jij toch.
    En zulke goeie ideeën ook, zeker niet voor 1 gat te vangen!!
    Het is een leuke "bloem", wat knap ddat je dat er in ziet als je bij de dokter bent.
    In vrolijke kleurtjes zijn het inderdaad ook wel erg leuke beterschap- of zelfs verjaardagskaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig he, dat je overal ideeën vandaan kunt halen. Als ik veel teken in mijn mini sketchbookje merk ik, dat ik steeds beter kijk naar mijn omgeving...
    Jouw kaartjes zijn prachtig! Leuk dat je de weg ernaar toe laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De getekende bloem vind ik het mooiste!
    Maar het getuigt wel van doorzettingsvermogen dat je door blijft gaan voor de juiste stempel :-)

    En dat roze materiaal is dat niet van Speedycarve?
    Kijk hier eens: http://stampij.net/wp/stempels/obsessie-en-weggeefje/

    En inspiratie... fantastisch dat je dat bij de dokter ziet, ik snap dat wel. Ik had het laatst met een speelgoedfolder...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, dat roze rubber is speedball/speedy carve. Dat vind ik ook de beste kwaliteit om in te kerven en mee te stempelen.
    Maar je laatste poging toont inderdaad dunnere lijnen. De aanhouder wint :)
    Mooie reeks kaarten, ook de getekende versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk dat je overal inspiratie vindt! Het is inderdaad wel echt een heel tof bloemetje - en heel veelzijdig ook. De laatste stempel is inderdaad de fijnste, maar ook de allereerste vind ik eigenlijk wel tof van verhoudingen. Misschien net door de andere kleur ook; als het niet voor een rouwkaartje is, mag je bloem misschien wat meer "aanwezig" zijn en hoeven de lijnen niet noodzakelijk zo fragiel te zijn.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou bijna vaker naar de dokter gaan voor inspiratie ;-) Supermooi gestyleerd bloemetje. Ik vind alle versies wel wat hebben. Heb sowieso bewondering voor je volharding.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Du hast einen guten Blick für Motive! Schön ist die stilisierte Blume aus einer Linie. Ja, es stimmt, die feinere Linie sieht viel aparter aus!
    Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's minimalist but I like it very much !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.