zondag 17 januari 2021

pencil exercise 'bubbles'

 Terug een beetje met de potloodcursiefjes gespeeld...

De tekst heb ik vaak gelezen op Facebook tijdens de feestdagen en was blijven hangen...

 

I've been playing some more with my pencil 'cursives'. I 've come across the text a lot in the first couple of days of 2021. In English it means:

'May Corona become a beer again and Ranst a village. And may we only find bubbles in our glasses from now on.'

edit: Marc Van Ranst = not only the name of a village in Belgium but also the name of a famous pandemologist.

bubble: people in your family unit you can have close(r) contact with

 



eerste stap: schrijven van het eerste tekstdeel bovenaan.
Die bubbels deden me meteen denken aan een stempel die ik nog liggen had.

  I started with the first part of the text and then remembered an old stamp I could use here 

 



 


 


 Ik wilde een bubbel-effect creĆ«ren, maar slaagde er niet in.

I wanted to create this 'bubble-effect', but it didn't work out the way I wanted...


Dus ik probeerde nog eens met de bubbels wat grof in te kleuren, maar nu vind ik het wat te druk. Nu ja, het kan niet altijd prijs zijn, zeker ?

At last I tried to roughly colour a few of these 'bubbles', only to find that I didn't like it as much any more. Well, you can't always "win", right ?



Nog een fijne zondag !

Have a nice Sunday !

8 opmerkingen:

  1. Bubbles can be very tricky get that floaty effect with! I think the words are fabulous and I love the pencil 'cursives', they have such energy! Go well.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. the floaty effect may not have worked, but I like the lettering .Thanks, Fiona.

      Verwijderen
    2. I also like the bubbles! Just felt your sense of them no feeling quite right for you...

      Verwijderen
    3. oh right, yes, I know what you mean; It sure didn't feel right

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het toch geslaagd. Weer mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij ben je zeker geslaagd.
    Ik zag er meteen bubbels in.
    De tekst, ongeveer zoiets, heb ik hier in Nederland ook rond zien gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, Daphne, ja ,was een tekst die vaak rondging op Facebook, maar o, zo waar...

      Verwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.