zondag 18 juni 2017

one stamp -different cards: part 1

Met een en dezelfde stempel kan je best veel variaties bedenken.
Ik gebruikte hier een bloemenstempel van 'stampotique' en bestempelde deze met versamark inkt.
Wat wit wow-embossingpoeder erover en laten smelten. Dan knipte ik het bestempelde papier wat kleiner, omdat ik niet de hele stempel dacht nodig te hebben.
De bloemblaadjes kleurde ik (snel en slordig), maar bewust) in met aquarelverf .

With one and the same stamp it is possible to come up with quite a few variations.
Here I used a flowerstamp by 'Stampotique' and embossed it in white. I cut out the stamped paper a little smaller 'cause I didn't need the whole stamped image here.

Ook probeerde ik voor elke kaart een ander (schrijf)materiaal te gebruiken. En zo kwam ik tot de volgende resultaten :

 And for every single card I also used a different writing material. That's how these cards were realised:




tekst in speelse kapitalen in potlood- capitals in pencil+relief paint for the middle of the flower

white gel pen for the text 'happy birthday'





text written with a pointed pen in bleedproof white ink


Met deze techniek laat ik binnen een paar weken nog een paar voorbeelden zien.
In a couple of weeks I'll show you a few more examples, using the same technique.






6 opmerkingen:

  1. Wauw heel mooie kaarten. Mooie stempel ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn weer prachtig! Die witte lettertjes waarin je "gelukkige verjaardag" hebt geschreven, die heb ik onlangs ook geprint... Die wilde ik in de zomer eens gaan uitproberen. 't Zijn toffe hé.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je de verschillende mogelijkheden laat zien en wat een gave resultaten, leuk detail die kraaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gebruikte een heel mooie bloemenstempel. Dat 'bewust slordig' inkleuren zorgt voor een heel mooi resultaat. Gecombineerd met je prachtige letters zijn het supermooie kaartjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met stempels zijn er veel mogelijkheden, dat toon jij weer hier. Daarbij die originele letters, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.