zondag 11 juni 2017

Father's Day


Mannen zijn niet de makkelijkste 'gevallen' 😉 om kaarten voor te maken, dat is algemeen geweten en mijn eigen vader is geen uitzondering.

Het begon al met de kleur ....
Maar soms mag je je laten helpen door het toeval: ik had op en naast mijn werktafel nog een aantal potjes met nog een weinig gouache erin - alles samen gegoten, en zo kwam ik aan dit blauw.

De tekst dan in gewone kapitaaltjes met een 'fantasietje', gecombineerd met het woord 'gefeliciteerd' in uitgerokken schrift.

En als je dan eenmaal toch de compositie hebt, kan je er evengoed nog een paar maken, dacht ik:


Men are not the easiest "cases" to make cards for and that also goes for my own father. The colour for one.So I let chance help me with this card; I had some small amounts of leftover gouache on my desk, poured them together in a small jar and that's how I got this  blue.

I then wrote the text in these 'phantasy' capitals and the word 'gefeliciteerd/proficiat' (meaning: congratulations) in a stretched italic kind of way. Once I had the composition I liked, I decided to make two more :

links in bister en rechts met rode tekeninkt

3 opmerkingen:

  1. In België is het vandaag vaderdag. Hoorde het gisteren van mijn zoon en zijn vriendin (hij woont in België en zij is een Vlaamse, vandaar). 'Wij' zijn volgende week zondag pas aan de beurt. Jouw vader krijgt een prachtige kaart! Leuk om te lezen hoe de kleur blauw ontstaan is. Zo zie je maar, nooit iets weggooien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige set! Heel mooi die vierkantjes bij de letters, leuk accent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig setje, ik ben echt fan van je mooie handschrift!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.