woensdag 7 september 2016

de regen.... the rain

Mijn ouders vroegen een tijdje geleden om een werkje te maken om een plekje op te vullen in hun keuken. Het werden er twee. Op doek (canvas) Iets niet te druk.

My parents wanted a new work to fill up a space in their kitchen. I made two....on canvas...






Ik begon met het uitzoeken van de elementen die ik erin wou hebben :

a few of the elements I had in mind to use


De afmetingen van de doekjes is 20 op 20 cm en eerst verfde ik ze donkerbruin en overschilderde ze in een zandkleur; geen beige, geen grijs, iets tussenin.

I first painted it darkbrown, then in a sand colour leaving some of the brown


Voor de tekst koos ik deze van Toon Hermans omdat ik hem perfect in twee stukken kon delen en omdat hij gaat over luisteren, geluid, muziek en paste zo bij het geheel.

I chose a text by Toon Hermans. First because I could divide it over the two canvases and because it deals with the topic of sound, listening, music and formed a unity with the rest.

eerste canvas en dus ook eerste deel van het gedicht

2nd canvas - 2nd part of the poem

detail - close-up

detail-close-up

at my parents'



2 opmerkingen:

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.