zondag 3 september 2023

round and round...

 In de loop van deze week zat ik in mijn 'ateljee' wat naar buiten te staren, naar de zon en ik stelde me de vraag waarom je deze mooie, ronde vormen eigenlijk zo weinig ziet in vele kunstvormen. Zijn ze misschien moeilijker te maken, niet zo leuk in een compositie ...? Ik weet het eigenlijk zelf niet goed, maar de vorm heeft me wel aangespoord om nog eens iets 'ronds' te proberen maken.

Last week I was sitting in my work space, staring through the window, looking at the sun and I asked myself why you don't often see any of these nice, round forms in works of art. Are they maybe more difficult to create ? Or harder to fit into a composition ? I don't actually know the answer, but it did encourage me to try and make something round again.

deze maakte ik eerst: een half-ronde vorm voor een zwarte kaart met groen en blauwe kleurpotloden - this one came out first: half a circle with coloured pencil on black paper

 

En toen maakte ik ook nog deze:

And then came this one :




Aken - Aachen:

In de laatste week van de vakantie ging ik ook een dagje naar Aken. En tijdens het shoppen, kwam ik ook wat andere pareltjes tegen:
 
In my last holiday week I also visited this city in Germany, mainly for shopping, but I also discovered some lovely other buildings and statues:




 





Fijne zondag !

See you soon !

Annick

3 opmerkingen:

  1. Ik vind "rond" juist zo mooi. Het heeft iets sierlijks ofzo, ik kan het niet goed uitleggen, maar het is, vooral op een vierkant of rechthoekige kaart altijd zo'n mooie blikvanger.
    Je kaarten zijn prachtig.
    De kleuren van de eerste ,op dat zwart, wauw net neon.
    En de 2de, met de grote en kleine letters/tekst samen in het rond vind ik een heel mooi effect geven.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.