zondag 2 oktober 2022

collage cards

 


Eens gaan rommelen in mijn doos met collagepapiertjes, met dit als resultaat.

Went rummaging through my box with collage papers with this as my end result...


Ik vond echter dat er nog wat ruimte was om te verbeteren, dus ging ik zoeken op you tube naar ideetjes en kwam daar Louise Fletcher tegen. Wat een dame ! En wat een mooie creaties zag ik daar ! Moest ik ook eens uittesten. Eerst maakte ik een blad met gelijkaardige kleuren; oranje en zwart.

There is still some place for improvement,so I went looking for inspiration on You Tube,where I came across an amazing lady: Louise Fletcher . I likes her creations very much and just had to give it a try! First I worked with similar colours: black and orange

eerste fase: acrylverf-houtskool , inkt, collagepapier- acrylic paint-ink, charcoal and collage papers

verknipt tot kaarten en wat elementen toegevoegd-cut into cards with some additional elements


Idem, maar in het blauw:

The same below, but in blue:



niet zo simpel als het lijkt.... not as simple as it looks...


En hetzelfde , maar toch weer anders...

And the same but different...

eigen experiment: op een groot blad tekenpapier verschillende stroken collagepapier geplakt - my own method: different kinds of collage papers glued down on a big pieve of drawing paper

en dan in stukken geknipt op kaartformaat- and then cut into cards



Best tevreden met het resultaat - quite happy with the results !


Have a nice Sunday everybody !

Fijne zondag iedereen !

Annick



8 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi weer.
    Ik krijg er ineens inspiratie van, weet niet of het wat wordt, maar ik ga er vanmiddag eens voor zitten.
    Als het lukt zal ik jouw blog in mijn bericht vermelden.
    Ik vind ze heel erg mooi., vooral de kleurrijke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je ,Daphne, zeker eens proberen, heel erg leuk. Ik kom zeker nog eens kijken bij jou dan ! liefs, Annick

      Verwijderen
  2. ze zijn weer mooi. zoals Daphne zegt de kleurrijkste op de eerste plaats, dan de blauwe vind ik persoonlijk ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I have been discouraged from collage making in the past because I tend to be too precious about staying within bounds ... your takes on Louise Fletcher's style make it look very tempting to try, try again

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. you should definitely try again, Liz and don't be discouraged too easily! Good luck !

      Verwijderen
  4. Ze zijn prachtig, lekker artsy!! Vooral de oranje variant springt er voor mij uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.