zondag 14 augustus 2022

monoprinting with oil paint

 Ken je dat ? Je geraakt op you tube verzeild en begint allerlei instructie- filmpjes te bekijken met nieuwe technieken en je kan niet meer stoppen ?

Dat had ik onlangs ook met de filmpjes van Dan Tirels. Hij gebruikt low-budget materiaal en legt alles uit op een duidelijke, rustige manier en vooral: zonder ergerlijke muziek op de achtergrond. Ik was meteen verkocht ! Vooral zijn monoprints spreken me erg aan. Dus dat moest eens uitgetest worden.

Maybe you know the feeling: you get wrapped up watching You Tube instructions films and can't stop ? That's what happens to me a lot, for instance with the Dan Tirels films. I like Dan because he clearly demonstrates his art without annoying music in the background. I especially like his monoprints so I just HAD to try these... At first I kind of tried to imitate his style of drawing:

Eerst probeerde ik  een beetje na te doen wat ik zag en maakte gelijkaardige tekeningen :



Een aantal van deze kleurde ik achteraf ook in, maar ik weet niet of ik die echt beter vind nu.

I coloured some of them but I'm not sure whether I like them better now. What do you think ?


Wat denken jullie ? Beter ingekleurd of gewoon zwart-wit ?


Next I tried another kind of drawing...flowers:

Nadien probeerde ik ook eens een ander soort tekening ...met bloemen :


Deze heb ik dan maar niet ingekleurd.

Have a lovely Sunday !!!

Een fijne zondag nog iedereen !   Annick

9 opmerkingen:

  1. Hoi Annick, ik vind beide goed. Die bloemen ingekleurd zou een mooi effect geven denk ik.
    Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, Miche. Misschien kleur ik ze dan toch nog in. AB

      Verwijderen
  2. fascinating technique and I quite agree that Dan Tirels' videos are exquisite in their simplicity ... I like where you are taking it with the flowers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're right, Liz, Dan is awesome to watch.Thanks

      Verwijderen
    2. And I'm curious, as I haven't worked with oil paint ... how long did you let it dry before adding the water color (realizing this probably varies by brand)

      Verwijderen
    3. Not very long, just a couple of minutes since I didn't mind the black 'bleeding out' a little bit. If you don't want the colours to mix, I'd say one night or so.

      Verwijderen
  3. Oh jazeker herken ik dat!!
    Ik zit ook wel eens op YouTube te kijken en kan mezelf dan uren verliezen in het bekijken van allemaal leuke filmpjes.
    En een inspiratie dat ik daarvan krijg...... soms zoveel dat er helemaal niks uit mijn handen komt, haha.
    Gelukkig ben ik niet en enige hierin lees ik wel.
    Ik vind je tekeningen heel leuk.
    Ik denk dat het eraan ligt waarvoor je ze gaat gebruiken of ik de zwart wit of de gekleurde juist het mooist vind.
    Ik zou de bloemen toch ook wel eens gekleurd willen zien.
    Wat ik vaak doe op mijn blog...... het linkje in het bericht erbij zetten, van een leuk filmpje, zodat ik het altijd snel terug kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.